Saturday, February 16, 2013

Pasrah segalanya


Ya Allah, hanya padaMu aku memohon, hanya padaMu aku meminta.... kau tabahkan hatiku, kau kuatkan pegangan agamaku. kau tuntun aku utk bersabar dalam menanti jodohku.... aku tahu ini semua rancanganMu adalah yg terbaik utkku... Naluri aku menyatakan semua ni adalah ujian Mu yg tak ternilai Ya Allah,,, aku tahu, kau sayangi aku, kau cintai aku... dan oleh kerana itu, aku jua bakal menyayangiMu dan mencintaiMu.... InsyaAllah....  

aku tahu, penantian ku ini akan ade hikmahnya. dan akan ade sinar bahgia yg menantiku.... "Jika ada rindu xsemestinya merindu, tp bila dh ade rase cinta pastikan merindu".... adat la org kate bercinta... kan? tp ape pulak masuk topik ni dlm entry ni.. heheh....  

JANGANLAH KAU TANGISI PERPISAHAN DAN KEGAGALAN BERCINTA, KERANA JODOH ITU BUKAN DI TANGAN MANUSIA..

hey kawan... yea awak yg sedang membaca entry ni.... semua nak jadi spt hiasan kristal kca yg disayang, dimanja tp xde yg nak jd spt batu ditanah....korang lupe, batu tu lah yg kalau dicampak hatta ke lautan sekalipun, msh mmpu trskan perjuangan. tp kalau kristal???? even dijaga rapi sekalipun terlepas??? ape akan jd??? so... mane yg lebih korang pilih wahai sayang?????

sbb tu org kate jgn bg harapan terlalu tggi, smpai memakan diri... buat biase2 jea.... InsyaAllah... yg disorok2 itulah jodoh kita.. xsemestinya nk ade pkwe/mkwe sume nk kasi heboh dkt umum. ckplah skdr Allah, awak dan dia... yelah, nk heboh2 pon msh belom halal.. kan?? nadi penah terbaca artikal..., dlm artikal tu menyatakan....

"HAL COUPLE, BERTUNANG TAK PERLU DIHEBOHKAN, MALAH HAL NIKAH/KAHWEN PERLU DI KHABARKAN"....

so, dr artikal ni jea byk memberi impak pade nadi... mungkin ade btolnya... kan? mgkin yg kita rhsiakan itulah jodoh kita. InsyaAllah...

xdinafikan, seteguh manapun hati wanita, sisi rapuhnya msh tersisa. 
nak menangis bila jodoh xkunjung tiba???? SAMPAI BILA???
jgn lupe wahai sayang2.... kita semua dah ade jodoh yg ditentukan, cume bila, dgn siapa jea kita xtahu... oleh kerana itu, tawakal, sabar, dan istiqamah amat pnting.... 



Senyum dalam kesedihan
adalah suatu ketabahan
Menangis dalam kepayahan
adalah suatu kesabaran
Gembira dalam keredhaan
adalah suatu ketenangan
Mensyukuri pemberian Allah
adalah suatu nikmat kebahagiaan

No comments:

Post a Comment