Saturday, November 24, 2012

Kehilangan

"Jika denyut nadi kita sama, bicara hati juga mungkin serupa.... " 

detik demi detik, malam berganti siang, siang berganti hari.. masih lagi hati ini kesayuan tnpa kesudahan.. meski hati ini mula melawan.. 

bak kata perpatah ... "Sabar itu benih yg pahit, namun ia menghasilkan buah yang manis"

Ya Allah, kenapa lg aku harus merasakan sedih ini sdgkan aku sedar ini adaalah dugaanMu utkku lebih tabah dalam melalui liku-liku kehidupan.. sungguhnya aku tahu, kau xkan memberikan ujian melebihi kemampuan ummatMu.. sesungguhnya kau telah membuka hatiku Ya Allah.. 

Duhai hati, bersabarlah.. Duhai hati yang bersedih, redhakanlah... Duhai hati yang bersedih, Relakanlah.... Duhai hati yg bersedih, ratapikanlah... 

mungkin kita sering dengar, "Allah maha tahu apa yg terbaik utk hambaNya".... sesungguhnya Allah menguji, kerana Allah s.w.t mempunyai rahsianya yg tersendiri.. samaada Allah nk mguji keimanan kita ataupun Allah nk menambah keimanan kita.. 

ujian ini jugalah yg membuka pintu hati nadi utk lebih menghargai, xmudah putus asa..... kehidupan ini sntiasa berputar.. x semudah itu kita selalu di atas, dan xmgkin jga kita akan ttp berada dibawah... kan?? 

Di kesunyian dan di keheningan malam, kita menangis di hadapanNya bukan kerana kita xboleh trima ape yg jadi, tp myesal knp kita belom dapat mnjadi hambanya yg dpt menerima kenyataan ni.. InsyaAllah, disebalik kejadian akan ada hikmahnya. InsyaAllah juga bila kita ikhlas dn bersyukur Allah akan mmberikan ketenangan yg luar biasa dlm hti kita.. 

Sesungguhnya Allah yg maha mengetahui dan maha memahami... samada dr segi yg tak terungkap dan yg x terluah.. 

CINTA... sedap je kan lau nk sebut.. cinta yg terletak di hati, meski tersembunyi, ianya memberi pengaruh yg kuat yg boleh mempengaruhi manusia dan meninggalkan kesan yg kuat.. 


kasih cinta


BADAN TERASA KAKU SAAT AKU MEMIKIRKANMU
MULUT X DPT BERBICARA , JIWA BERSAMA DOAKU
AGR KEMBALI SEMULA HATI DAN FIKIRAN BERSATU
UTK SELALU IGT DIRINYA DALAM FIKIRANKU... 


No comments:

Post a Comment