Sunday, November 25, 2012

Layakkah Aku




ini gambar pertama yg nadi paparkan.. ape yg korang boleh rase nadi nak story?? boleh agakkan?? sekali lg... hati ini bagaikan remuk tertusuk...







Ya Allah.. aku manusia... 
hambaMu yg telah kau Takdir lahir kedunia.. 
terus-terusan aku di uji.. aku rebah menangis hiba...
Ya Allah.. aku manusia..
yg terlalu mudah mengalah pda Takdir dunia..
hati ini kerap kau datangkan sedih dan kecewa.. 
sedangkan aku tahu kau sedang mengajarku erti bahagia... 
dan itulah nikmat yg harus aku syukuri tanpa noktahnya..
aku yg telah kau pilih dlm keramaian manusia..
Ya Allah... aku manusia..
yg mula merasa kecewa itu ada hikmahnya...
INSYAALLAH... 
aku belajar untuk mnjadi bidadari syurga,,
yg dipandang tggi oleh Pencipta..


Layakkah aku dicintai sedang hatiku masih tak terawat kerana luka yg lepas.. Aku ingin dicintai dan jatuh cinta... tp lukaku itu merasakan apakah aku mampu utk membahgiakan seandainya aku jatuh cinta.. 
Wahai bagai Penciptaku,, cintailah seadanya diriku, dan berikan aku kesempatan utk lebih mgenali dan merasakan juga erti kebahgiaan.... 

walaupun aku bukan wanita yg sempurna di mata seorang lelaki tp aku juga wanita yg turut ingin merasakan kebahgiaan dalam hidupnya. Ya Allah, Ya Tuhan ku.. aku mohon andainya ini adalah hukuman yg harus ku terima, Engkau kuatkanlah aku utk mnerima ketentuanMu ini. apapun yg Engkau rencanakan utkku, aku redha sekiranya itulah yg Engkau aturkan utk perjalanan hidupku.. aku serahkan segala-galanya padaMu Ya Allah.. Subhanallah... 

2 comments:

  1. Kuatkan la haty mu wahai sahabat ... jangan berhenti berdoa pada Nya ... In Shaa ALLAH di permudahkan segalanya ...


    #mood : rse nak menitis air mata bace entri Nadi nieyh ... be strong dear ...

    ReplyDelete
  2. InsyaAllah... thanks awak.. insyaAllah... dengan izinNya

    ReplyDelete